Optimar Service and Aftermarket

Kjapp respons førte til økt produktkvalitet for M/S Fiskenes.

oktober 11, 2021

Mannskapet om bord på M/S Fiskenes tok kontakt med Optimar i midten av august. De hadde planer om å oppholde seg på verftet i noen uker til og trengte hjelp til å optimalisere fabrikken sin. Bare noen få dager senere ankom Optimar sine ingeniører til M/S Fiskenes.

 

Dette var Optimar sitt første møte med fartøyet, da Fiskenes tidligere hadde brukt andre leverandører av fiskehåndteringssystemer.

 – Ingeniørene våre scannet rommet med 3D og foretok grundige målinger. På den måten fikk vi laget en skreddersydd løsning for kunden, forklarer Biarte Hånes som er Customer Account Manager i Optimar.


Optimar 3D scann

 

Høyere kapasitet og mer effektivt arbeidsmiljø.


Målet var høyere kapasitet og et mer effektivt arbeidsmiljø for mannskapet på M/S Fiskenes. 

– Tankkapasiteten vår var rett og slett for lav. Tankene ble fylt opp med vann altfor fort, og på grunn av det fikk ikke fisken nok tid til å blø ut, forklarer teknisk sjef i Fiskenes Jim Ove Skeide. Optimar sin løsning lar fisken holde seg lenger i vannet, noe som sikrer enda høyere kvalitet på sluttproduktet. I tillegg gjør løsningen det mulig for mannskapet å kunne ta en kjapp kaffi eller til og med en velfortjent pause innimellom.

– Mannskapet løp alltid fra et rom til et annet. Nå skal de faktisk få tid til en kaffe, siden blødningen av fisken skal håndteres i samme rom, legger Skipper på M/S Fiskenes, Kristen Hatlevik, til. 

 

Takknemlig for rask respons.


Den tekniske sjefen visste ikke om de ville ha tid til å løse utfordringen. De hadde allerede fått avslag fra den forrige leverandøren.

– Vi er veldig takknemlige for at Optimar hadde mulighet til å hjelpe oss på så kort varsel. Laget deres fortjener stor skryt. Spesielt de to installatørene fra Optimar som har jobbet om bord. De var løsningsorienterte og leverte svært god service, forteller Skeide.

 

Optimar happy customer

Jim Ove Skeide, Biarte Hånes and Kristen Hatlevik ombord på Fiskenes.

 

Hånes er enig og stolt over å ha dedikerte team slik at man kan tilby tjenester som dette. 

– Det er avgjørende for oss å kunne tilby gode løsninger for våre kunder - ikke bare ved store nye prosjekter, men også mindre oppdrag.